تبلیغات
ورزشی - علت پوکی استخوان
ورزشی
نویسنده:دارا رستمی
clipboardمطالعات اخیر پزشكی نشان می دهد مصرف بیش از حد پروتئین نیز باعث پوكی استخوان می شود .
كمبود كلسیم نیز باعث پوكی استخوان می شود.
ولی تحقیقات نشان داده مصرف خیلی زیاد پروتئین بیشتر باعث پوكی استخوان می شود تا كمبود كلسیم.

محققین آمریكایی طی یك مطالعه اعلام كردند. زنان پیر و سالخورده ای كه به مقدار زیاد گوشت مصرف كرده بودند، نسبت به افرادی كه بیشتر پروتئین گیاهی خورده بودند، خیلی بیشتر دچار پوكی استخوان لگن و شكستگی آن شدند.
وقتی شما بیشتر از نیاز بدن خود، پروتئین حیوانی مصرف می كنید ،

بدن قادر به ذخیره ی این پروتئین اضافی نیست و نمی تواند فوراً آن را مصرف كند.

در نتیجه كبد واحدهای پروتئینی ساخته شده بنام اسید آمینه را به تركیبات دیگری بنام اسیدهای آلی تبدیل می كند كه این اسیدهای آلی می توانند صرف تولید انرژی شوند یا به چربی تبدیل شوند و محیط جریان خون را اسیدی كنند. كلیه ها برای خنثی كردن این حالت اسیدی ، مقادیر زیادی كلسیم را از استخوان ها برداشته و از طریق ادرار دفع می كنند.

بیشترین غذاهای اسیدی شامل؛ پنیر، زرده تخم مرغ، گوشت، شیر و پنیر و ماست و سایر منابع غنی از پروتئین است.

شما می توانید به جای مصرف زیاد گوشت و غذاهای اسیدی دررژیم غذایی خود، با خوردن مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، غلات كامل ، حبوبات ، آجیل و سایر دانه های خوراكی از مبتلا شدن به پوكی استخوان پیشگیری كنید.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 19 آبان 1389 توسط dara rostami

قالب وبلاگ

کد نمایش آب و هوا

کد نمایش آب و هوا