تبلیغات
ورزشی - تیپ بدنی
ورزشی
نویسنده:دارا رستمی

بدن انسان ها متشكل از 3 تیپ بدنی است.


 اندومورف ها

افرادی كه بدن هایی چاق دارند و اصطلاحاً بدن آنها استعداد چربی گیری (چرب شدن) را دارد و از نظر میزان چربی در شرایط مطلوبی قرار ندارند (چربی زیادی دارند)، میل اشتیاق زیادی به خوردن غذا نشان می دهند و اصولاً در طول روز گرسنه هستند.

 تغذیه ورزشكاران تیپ اندومورف

تغذیه این گروه از ورزشكاران اگر به قهرمانی فكر می كنند یا حداقل می خواهند به تناسب اندام برسند باید به گونه ای رژیم خود را تنظیم كنند كه حداقل به ازای هر پوند از وزن بدن 4/2 گرم پروتئین مصرف كنند و حداقل (50 تا 65) درصد از كالری های روزانه خود را از پروتئین ها تأمین و 35 درصد دیگر را به كربوهیدرات ها (25 تا 30) درصد و چربی ها ( 5-10) اختصاص دهند و روزانه 1 بار قبل از صبحانه به مدت "25 به ورزش هوازی بپردازند و در روز حداقل 6 وعده غذایی سبك میل كنند تا همواره متابولیسم بدنشان بالا باشد.


 اكتومورف ها

كه بدن هایی لاغر اندام و ضعیف دارند كه كم استهایی هم از ویژگی های افراد این گروه است.

 تغذیه ورزشكاران تیپ اكتومورف

این گروه از افراد هم اگر قصد در موفق شدن در رشته پرورش اندام را دارند باید به گونه ای رژیم خود را تنظیم كنند كه بین (65 تا 70) درصد از كالری روزانه خود را از كربوهیدرات ها (ترجیحاً با متوسط) تأمین كنند و (25 تا 30) درصد پروتئین و (5 تا 10) درصد چربی در رژیم خود بگنجانید و در هفته بیش 5 جلسه تمرین نكنند و 2 روز در هفته را به استراحت بپردازند و حداقل 6 وعده كامل غذایی میل كنند.

 مزومورف ها

كه بهترین بدن ها را برای هر گونه فعالیت ورزشی در اختیار دارند. بدن هایی چو، عضلانی و متناسب كه میزان چربی بدن آنها در حد مطلوبی قرار دارد.

 تغذیه ورزشكاران تیپ فرومورف

بدن این گروه از افراد بهترین بدن ها برای هر نوع فعالیت ورزشی اند به صورتی كه با یك رژیم غذایی متعادل و تمرین مستمر و البته استراحت كافی راحت تر از 2 گروه دیگر می توانند به موفقیت های ورزشی نایل آیند. برای رژیم این گونه افراد همان رژیم متعادلی كه در تعاریف تغذیه بیان شد كفایت می كند.




نوشته شده در تاریخ شنبه 29 آبان 1389 توسط dara rostami

قالب وبلاگ

کد نمایش آب و هوا

کد نمایش آب و هوا